Majandusnädala raames toimusid meie koolis rahatarkuse töötoad 2.–6. klassi õpilastele. Töötubade eesmärk oli arendada laste arusaamist rahast, tarbimisvalikutest ja töö väärtusest.
Soovid ja vajadused – kas mul on seda päriselt vaja?
Esimeses töötoas keskenduti sellele, kuidas eristada soove ja vajadusi. Õpilased pidid otsustama, millised esemed on eluks hädavajalikud (nt talvesaapad, jope) ja millised pigem soovid (nt telefon, arvuti). Arutelu aitas mõista, et mitte kõik, mida me tahame, ei ole tingimata vajalik.
Õpilased täitsid töölehe, kus analüüsisid oma tarbimisharjumusi. Teema illustreerimiseks vaadati ka videot, mis selgitas, kuidas reklaamid ja sotsiaalne surve võivad mõjutada meie ostuotsuseid.
Kuidas ma saan ise tööga raha teenida?
Teises töötoas arutleti töö ja raha teenimise seoste üle. Õpilased mõtlesid: Kas töö võib olla meeldiv? Kas töö aitab õppida uusi oskuseid? Kas laps võib töötada sama palju kui täiskasvanu? Kas raha teenimiseks peab alati tööl käima?
Pärast arutelu täideti tööleht, kus iga õpilane sai kujundada oma unistuste töökoha: Mis tööd nad teeksid? Kus nad töötaksid – kontoris, looduses või kodus? Millised oleksid tööülesanded? Kui pikk oleks tööpäev ja millist palka nad sooviksid? Milliseid oskusi oleks vaja?
See ülesanne innustas lapsi mõtlema oma tulevikule, väärtustele ja oskustele, mida nad sooviksid arendada.
Kokkuvõtteks
Rahatarkuse töötoad pakkusid lastele võimalust mõelda teadlikult oma valikute, töö ja raha tähenduse üle. Õpilased osalesid, arutlesid, unistasid . Loodame, et sellised tegevused aitavad kujundada tervislikku suhtumist rahasse ja tööellu juba varases eas.
Töötoad viisid läbi Leelo Lusik ja Marju Sepp.
Viimati muudetud 17.10.2025.